Corona Questions & answers


Veilig sporten bij Jan Postema Fitness Studio na Corona? Natuurlijk!
 
Moet ik de Corona QR-code laten zien als ik kom sporten?
Vanaf zaterdag 6 november is het voor ons als sportschool verplicht om bij ieder bezoek jouw QR- code te controleren wanneer je binnen gaat trainen. Om dit voor jou en zowel voor ons zo soepel en efficiënt mogelijk te laten verlopen hebben wij de volgende opties:
 
1. Ben jij gevaccineerd en je wilt deze informatie met ons delen door je internationale QR-code te laten zien, dan hoef je dit maar eenmalig te laten controleren en kun je de keren daarop inchecken zonder QR check. De internationale QR-code laat namelijk zien of je gevaccineerd bent of dat je Corona hebt gehad. Uit de Nederlandse QR-code kunnen wij bovenstaande info niet halen. Wij zetten alleen één vinkje in ons softwaresysteem dat wij de info gezien hebben en zullen deze informatie niet langer bewaren dan noodzakelijk.
2. Natuurlijk kun je er ook voor kiezen om bij ieder bezoek je Nederlandse QR-code te laten zien. 

Moet ik de Corona QR-code laten zien als ik een consumptie nuttig in de lounge?
De lounge is gesloten aangezien dit onder horeca valt.

Moet ik met een mondmasker trainen?
Het dragen van een mondkapje is binnen verplicht, behalve als je aan het sporten bent. Draag het mondkapje tot in de trainingszaal en doe hem na het trainen direct weer op.

Moet ik reserveren om te komen sporten en hoe doe ik dat?
Om te komen sporten bij Jan Postema Fitness Studio, moet je inderdaad reserveren voor de groepslessen en eGym apparaten. Dit doe je via ons klanten portaal. https://postema.fitxp.nl 
Mocht je problemen hebben met het inloggen of het reserveren van activiteiten laat het ons via de mail weten. (info@postema.nl)

Waarvoor kan of moet ik reserveren?
Je dient te reserveren zowel voor de groepslessen als de eGym apparaten.

Hoeveel op voorhand kan ik reserveren en tot wanneer mag ik reserveren?
Je kan zowel voor het individuele sporten als voor de groepslessen reserveren 2 week van tevoren en tot 1 uur voor aanvang van je tijdslot en/of aanvang van de activiteit.

Tot wanneer mag ik mijn reservering annuleren?
Wij vragen je met klem om enkel reserveringen te maken voor tijdsloten en/of lessen waarop je kan aanwezig zijn. Annuleren is mogelijk tot 1 uur voor aanvang van het tijdslot of aanvang van de groepsles. Wij rekenen op een sportieve houding.

Hoeveel leden kunnen er maximaal per tijdslot sporten?
Afhankelijk van de ruimte waar getraint wordt is bepaald hoe veel deelnemers er maximaal mogen trainen per tijdslot:
Aerobiczaal 1 25
Aerobiczaal 2 18
eGym cirkel 1 8
eGym cirkel 2 8
Spinningzaal 24


Mag ik reserveren voor 2 opeenvolgende tijdsloten?
Ja, dat mag.

Moet ik aan het begin van het gereserveerde tijdslot aankomen?
Het is inderdaad de bedoeling om bij het begin van het door jou gereserveerde tijdslot aan te komen.
Zie onderstaand tabel hoeveel minuten voor aanvang van jouw gereserveerde tijdslot je mag inchecken aan de balie.
Fitness + Groepslessen 15 minuten
eGym 15 minuten

Hoeveel eGym rondes mag ik doen?
Voor een maximaal trainingseffect is 2 rondes eGym meer dan voldoende. Het is dus niet toegelaten om meer dan 2 rondes per training te doen.

Hoe lang mag ik op een cardiotoestel trainen?
Wij adviseren niet langer dan 20 minuten op hetzelfde cardio apparaat te trainen. Vraag raad of hulp bij onze trainers.

Is er speciaal reiningsmateriaal voor de toestellen?
Zoals voor Corona, dienen alle toestellen na gebruik gereinigd/gedesinfecteerd te worden. Dit gebeurt  met doekjes & speciale desinfecterene spray.
Om dit te vergemakkelijken hebben wij in de fitness en eGym zaal alle aparaten voorzien van desinfectiespray.

Is er een speciale reiniging voor de eGym?
Ja, bij binnenkomst neem je een reiningsingsdoek mee welke je per aparaat kunt desinfecteren en het toestel kunt afnemen. Onze trainers zullen terplaatse uitleg geven hierover.

Wordt er extra schoon gemaakt door Jan Postema Fitness Studio?
Een optimale hygiëne op alle vlakken is bij Jan Postema Fitness Studio steeds prioriteit geweest. Dat verandert nu niet. Naast de dagelijkse reguliere schoonmaak, doen onze medewerkers extra desinfectierondes.

Kan ik gebruik maken van de zonnebank en/of sauna tijdens mijn tijdslot?
Nee, deze zijn op dit moment op last van de overheid gesloten.

Kan ik douchen en/of gebruik maken van de kleedkamers?
De kleedkamers + douches zijn toegankelijk. 

Zijn de toiletten toegankelijk?
Ja, de toiletten zijn normaal toegankelijk, met een maximale capaciteit van 1 persoon in de ruimte. Respecteer ook de loopwegen van en naar het toilet.

Worden de toiletten extra gereinigd?
De toiletten worden zoals gewoonlijk dagelijks grondig gereinigd en gedesinfecteerd. Wij voorzien ook in elk toilet een desinfecterende spray voor individueel gebruik voor en na toiletgebruik.

Kan ik een afspraak met een coach maken?
Dat kan! Zoals voorheen, zijn er een aantal tijdsblokken per week en in het weekend waarbij de trainers op afspraak werken. Een afspraak kan ingepland worden bij de receptie of aan de balie bij de fitnessinstructeur.

Is er een circulatieplan binnen Jan Postema Fitness Studio?
Ja, er is een circulatieplan bij ons. Volg de pijlen en houd rekening met de bestickering op de vloer. Je verlaat het pand altijd via een nooduitgang. We gaan er ook vanuit dat al onze leden hun gezond verstand gebruiken én zelf rekening houden met de social distancing.

Is er ventilatie Bij Jan Postema Fitness Studio?
Ja, er is professionele ventilatie die meer dan de norm ventileert bij Jan Postema Fitness Studio.

Wordt er handgel voorzien door Jan Postema?
Ja, er is op verschillende plaatsen in de club, zowel bij de entree maar ook op de verschillende trainingszones handgel voorzien.

Kan er koffie en thee gedronken worden?
Ja, de lounge is geopend.

Kan ik een drankje kopen voor tijdens het sporten?
Ja, dat kan.

Kan in mijn bidon vullen?
Ja, dat kan.

Kan ik terecht bij de fysio en is er voedings coaching?
Jazeker, op afspraak is dit mogelijk.
 
Ik ben nieuw en wil starten bij Jan Postema Fitness Studio kan dat?
Dat kan zeker! Neem contact met ons op om je 1e afspraak vast te leggen of een afspraak te maken voor een vrijblijvend intakegesprek. We leggen je dan uit hoe we op een veilige manier te werk gaan.
 
 
 
Privacy policy