Corona Questions & answers


Veilig sporten bij Jan Postema Fitness Studio na Corona? Natuurlijk!
 
Moet ik reserveren om te komen sporten en hoe doe ik dat?
Om te komen sporten bij Jan Postema Fitness Studio na Corona, moet je inderdaad reserveren. Dit doe je via ons klanten portaal. https://postema.fitxp.nl 
Mocht je problemen hebben met het inloggen of het reserveren van activiteiten laat het ons via de mail weten. (info@postema.nl)

Waarvoor kan of moet ik reserveren?
Je dient te reserveren zowel voor het individuele sporten (fitness & eGym) ook voor elke groepsles waaraan je wil deelnemen.

Hoeveel op voorhand kan ik reserveren en tot wanneer mag ik reserveren?
Je kan zowel voor het individuele sporten als voor de groepslessen reserveren vanaf 1 week van tevoren en tot 1 uur voor aanvang van je tijdslot en/of aanvang van de groepsles.

Tot wanneer mag ik mijn reservering annuleren?
Wij vragen je met klem om enkel reserveringen te maken voor tijdsloten en/of lessen waarop je kan aanwezig zijn. Annuleren is mogelijk tot 1 uur voor aanvang van het tijdslot of aanvang van de groepsles. Wij rekenen op een sportieve houding.

Hoeveel leden kunnen er maximaal per tijdslot sporten?
Afhankelijk van de ruimte waar getraint wordt is bepaald hoe veel deelnemers er maximaal mogen trainen per tijdslot:
Aerobiczaal 1 20
Aerobiczaal 2 12
Fitnesszaal 25
PT zaal (eGym) 10
Spinningzaal 16

Hoe lang duurt een tijdslot om individueel te sporten?
Een tijdslot om individueel te sporten duurt 1 uur. We hebben deze keuze gemaakt om zoveel mogelijk leden de kans te geven om te komen sporten.

Mag ik reserveren voor 2 opeenvolgende tijdsloten?
Dat mag wel, maar dit wordt tevens gerekend als 2 trainingen.

Moet ik aan het begin van het gereserveerde tijdslot aankomen?
Het is inderdaad de bedoeling om bij het begin van het door jou gereserveerde tijdslot aan te komen.
Zie onderstaand tabel hoeveel minuten voor aanvang van jouw gereserveerde tijdslot je mag inchecken aan de balie.
Fitness + eGym 5 minuten
Groepslessen 5 minuten
Spinning 10 minuten

Ik heb de fitness gereserveerd van 8.15 tot 9.15 uur, hoe lang mag ik trainen?
Je mag 5 minuten van te voren inchecken dus in jouw geval vanaf 8.10 uur en je kunt maximaal tot 9.15 uur bij ons aanwezig zijn.

Hoeveel eGym rondes mag ik doen?
Voor een maximaal trainingseffect is 2 rondes eGym meer dan voldoende. Het is dus niet toegelaten om meer dan 2 rondes per training te doen.

Hoe lang mag ik op een cardiotoestel trainen?
Wij adviseren niet langer dan 20 minuten op hetzelfde cardio apparaat te trainen. Vraag raad of hulp bij onze trainers.

Moet ik met een mondmasker trainen?
Trainen met een mondmasker is niet nodig. Onze toestellen staan ver genoeg uit elkaar. Daar waar dit niet kan, worden plexi schermen voorzien. 

Is er speciaal reiningsmateriaal voor de toestellen?
Zoals voor Corona, dienen alle toestellen na gebruik gereinigd/gedesinfecteerd te worden. Dit gebeurt  met doekjes & speciale desinfecterene spray.
Om dit te vergemakkelijken hebben wij in de fitness en eGym zaal alle aparaten voorzien van desinfectiespray.

Is er een speciale reiniging  voor de eGym?
Ja, bij binnenkomst neem je een reiningsingsdoek mee welke je per aparaat kunt desinfecteren en het toestel kunt afnemen. Onze trainers zullen terplaatse uitleg geven hierover.

Wordt er extra schoon gemaakt door Jan Postema Fitness Studio?
Een optimale hygiëne op alle vlakken is bij Jan Postema Fitness Studio steeds prioriteit geweest. Dat verandert nu niet. Naast de dagelijkse reguliere schoonmaak, doen onze medewerkers om het uur een extra desinfectieronde van toestellen en materiaal.

Kan ik gebruik maken van de zonnebank, hydrojet en/of sauna tijdens mijn tijdslot?
Deze zijn in de 1e fase van de heropening na Corona helaas nog niet toegankelijk.

Kan ik douchen en/of gebruik maken van de kleedkamers?
De kleedkamers, douches & lockers zijn in de 1e fase van de heropening na Corona nog niet toegankelijk. Wij vragen om in sportkledij én met sportschoeisel naar Jan Postema Fitness Studio te komen, en zo weinig mogelijk persoonlijke spullen mee naar de club te brengen.

Zijn de toiletten toegankelijk?
Ja, de toiletten zijn normaal toegankelijk, met een maximale capaciteit van 2 personen in de ruimte. Respecteer ook de loopwegen van en naar het toilet.

Worden de toiletten extra gereinigd?
De toiletten worden zoals gewoonlijk dagelijks grondig gereinigd en gedesinfecteerd. Wij voorzien ook in elk toilet een desinfecterende spray voor individueel gebruik voor en na toiletgebruik.

Kan ik een afspraak met een coach maken?
Dat kan! Zoals voorheen, zijn er een aantal tijdsblokken per week en in het weekend waarbij de trainers op afspraak werken. Een afspraak kan ingepland worden bij de receptie of aan de balie bij de fitnessinstructeur.

Zijn er handdoeken van Jan Postema Fitness Studio beschikbaar?
In de 1e fase van heropening vragen wij onze leden zelf een handdoek mee te brengen tijdens de training/lessen.

Is er een circulatieplan binnen Jan Postema Fitness Studio?
Ja, er is een circulatieplan bij Gym Tonic. Volg de pijlen en houd rekening met de bestickering op de vloer. Je verlaat het pand altijd via een nooduitgang. We gaan er ook vanuit dat al onze leden hun gezond verstand gebruiken én zelf rekening houden met de social distancing.

Is er ventilatie Bij Jan Postema Fitness Studio?
Ja, er is een professionele ventilatie bij Jan Postema,  en die regelmatig en conform aan de regels wordt onderhouden.

Wordt er handgel voorzien door Jan Postema?
Ja, er is op verschillende plaatsen in de club, zowel bij de entree maar ook op de verschillende trainingszones handgel voorzien.

Kan er koffie en thee gedronken worden?
In een eerste fase van heropening is dit nog niet mogelijk. We verwachten wel dat dit snel weer zal kunnen.

Kan ik een drankje kopen voor tijdens het sporten?
Ja, dat kan. Onze medewerkers overhandigen jou het drankje op een veilige manier.

Kan in mijn bidon vullen?
Ja, dat kan zeker!

Worden de online lessen nog georganiseerd?
In de 1e fase van heropening worden de online lessen gecombineerd met de in- & outdoor lessen. Houd het lessenrooster en onze communicatie m.b.t. wijzigingen in de gaten.

Gaan de outdoor workouts steeds door?
De outdoor workouts gaan altijd door. Indien het écht te slecht weer zou zijn, annuleren wij de les en ontvang je hiervan bericht uiterlijk 1 uur voor aanvang van de les, en dit per mail.

Jullie zijn tussen 12.00 en 15.30 uur gesloten wanneer kan ik met mijn daluren abonnement trainen?
Zolang wij tussen de middag gesloten zijn mogen klanten met een daluren abonnement ook buiten de daluren komen trainen

Kan ik terecht bij de fysio en is er voedings coaching?
Jazeker, op afspraak is dit mogelijk.
 
Ik ben nieuw en wil starten bij Jan Postema Fitness Studio kan dat?
Dat kan zeker! Neem contact met ons op om je 1e afspraak vast te leggen of een afspraak te maken voor een vrijblijvend intakegesprek. We leggen je dan uit hoe we op een veilige manier te werk gaan.
 
 
 
Privacy policy