Corona Questions & answers


Veilig sporten bij Jan Postema Fitness Studio na Corona? Natuurlijk!
 
Moet ik reserveren om te komen sporten en hoe doe ik dat?
Om te komen sporten bij Jan Postema Fitness Studio na Corona, moet je inderdaad reserveren. Dit doe je via ons klanten portaal. https://postema.fitxp.nl 
Mocht je problemen hebben met het inloggen of het reserveren van activiteiten laat het ons via de mail weten. (info@postema.nl)

Waarvoor kan of moet ik reserveren?
Je dient te reserveren zowel voor het individuele sporten (fitness & eGym) ook voor elke groepsles waaraan je wil deelnemen.

Hoeveel op voorhand kan ik reserveren en tot wanneer mag ik reserveren?
Je kan zowel voor het individuele sporten als voor de groepslessen reserveren vanaf 2 week van tevoren en tot 1 uur voor aanvang van je tijdslot en/of aanvang van de groepsles.

Tot wanneer mag ik mijn reservering annuleren?
Wij vragen je met klem om enkel reserveringen te maken voor tijdsloten en/of lessen waarop je kan aanwezig zijn. Annuleren is mogelijk tot 1 uur voor aanvang van het tijdslot of aanvang van de groepsles. Wij rekenen op een sportieve houding.

Hoeveel leden kunnen er maximaal per tijdslot sporten?
Afhankelijk van de ruimte waar getraint wordt is bepaald hoe veel deelnemers er maximaal mogen trainen per tijdslot:
Aerobiczaal 1 26
Aerobiczaal 2 16
Fitnesszaal 30
PT zaal (eGym) 10
Spinningzaal 21

Hoe lang duurt een tijdslot om individueel te sporten?
Voor individueel fitness hebben wij de volgende tijdsloten
Maandag t/m vrijdag:
8.15 tot 9.00 uur
9.00 tot 10.00 uur
10.00 tot 11.00 uur
11.00 tot 16.00 uur (daluren)
16.00 tot 17.00 uur
17.00 tot 18.00 uur
18.00 tot 19.00 uur
19.00 tot 20.00 uur
20.00 tot 21.00 uur
21.00 tot 22.00 uur (m.u.v. vrijdag)

Zaterdag + zondag:
9.00 tot 10.00 uur
10.00 tot 11.00 uur
11.00 tot 12.00 uur
12.00 tot 13.00 uur (m.u.v. zaterdag)

Wat houden deze fitnessblokken in
Het fitness blok wat jij reserveert wordt het blok waarin jij kan inchecken aan de balie.
Voorbeeld: Jij hebt gereserveerd voor a.s. maandag 10.00 tot 11.00 uur, dan kun jij die dag tussen 10.00 en 11.00 uur inchecken aan de balie. Je mag vervolgens zelf bepalen hoe lang je gaat trainen maar probeer zo efficiënt mogelijk te trainen.

Mag ik reserveren voor 2 opeenvolgende tijdsloten?
Ja, dat mag.

Moet ik aan het begin van het gereserveerde tijdslot aankomen?
Het is inderdaad de bedoeling om bij het begin van het door jou gereserveerde tijdslot aan te komen.
Zie onderstaand tabel hoeveel minuten voor aanvang van jouw gereserveerde tijdslot je mag inchecken aan de balie.
Fitness + Groepslessen 15 minuten
eGym 20 minuten

Ik heb de fitness gereserveerd van 8.30 tot 11.00 uur, hoe lang mag ik trainen?
Je kan tussen 8.15 uur en 11.00 uur inchecken en zelf bepalen hoe lang je komt trainen.

Hoeveel eGym rondes mag ik doen?
Voor een maximaal trainingseffect is 2 rondes eGym meer dan voldoende. Het is dus niet toegelaten om meer dan 2 rondes per training te doen.

Hoe lang mag ik op een cardiotoestel trainen?
Wij adviseren niet langer dan 20 minuten op hetzelfde cardio apparaat te trainen. Vraag raad of hulp bij onze trainers.

Moet ik met een mondmasker trainen?
Het dragen van een mondkapje wordt vanuit de overheid geadviseerd, maar niet verplicht.
Tijdens het trainen wordt het dragen van een mondkapje afgeraden. Onze toestellen staan ver genoeg uit elkaar. Daar waar dit niet kan, zijn plexi schermen voorzien.

Is er speciaal reiningsmateriaal voor de toestellen?
Zoals voor Corona, dienen alle toestellen na gebruik gereinigd/gedesinfecteerd te worden. Dit gebeurt  met doekjes & speciale desinfecterene spray.
Om dit te vergemakkelijken hebben wij in de fitness en eGym zaal alle aparaten voorzien van desinfectiespray.

Is er een speciale reiniging voor de eGym?
Ja, bij binnenkomst neem je een reiningsingsdoek mee welke je per aparaat kunt desinfecteren en het toestel kunt afnemen. Onze trainers zullen terplaatse uitleg geven hierover.

Wordt er extra schoon gemaakt door Jan Postema Fitness Studio?
Een optimale hygiëne op alle vlakken is bij Jan Postema Fitness Studio steeds prioriteit geweest. Dat verandert nu niet. Naast de dagelijkse reguliere schoonmaak, doen onze medewerkers extra desinfectierondes.

Kan ik gebruik maken van de zonnebank en/of sauna tijdens mijn tijdslot?
Ja, deze zijn open. De sauna moet gereserveerd worden en is voor max. 1 persoon te reserveren. Reserveren kan alleen bij binnenkomst aan de balie.

Kan ik douchen en/of gebruik maken van de kleedkamers?
De kleedkamers + douches zijn niet toegankelijk. Toiletten zijn wel te gebruiken en u kunt uw jas/tas in een locker opbergen. Wij vragen om in sportkledij én met sportschoeisel naar Jan Postema Fitness Studio te komen, en zo weinig mogelijk persoonlijke spullen mee naar de club te brengen.

Zijn de toiletten toegankelijk?
Ja, de toiletten zijn normaal toegankelijk, met een maximale capaciteit van 1 persoon in de ruimte. Respecteer ook de loopwegen van en naar het toilet.

Worden de toiletten extra gereinigd?
De toiletten worden zoals gewoonlijk dagelijks grondig gereinigd en gedesinfecteerd. Wij voorzien ook in elk toilet een desinfecterende spray voor individueel gebruik voor en na toiletgebruik.

Kan ik een afspraak met een coach maken?
Dat kan! Zoals voorheen, zijn er een aantal tijdsblokken per week en in het weekend waarbij de trainers op afspraak werken. Een afspraak kan ingepland worden bij de receptie of aan de balie bij de fitnessinstructeur.

Is er een circulatieplan binnen Jan Postema Fitness Studio?
Ja, er is een circulatieplan bij ons. Volg de pijlen en houd rekening met de bestickering op de vloer. Je verlaat het pand altijd via een nooduitgang. We gaan er ook vanuit dat al onze leden hun gezond verstand gebruiken én zelf rekening houden met de social distancing.

Is er ventilatie Bij Jan Postema Fitness Studio?
Ja, er is professionele ventilatie die meer dan de norm ventileert bij Jan Postema Fitness Studio.

Wordt er handgel voorzien door Jan Postema?
Ja, er is op verschillende plaatsen in de club, zowel bij de entree maar ook op de verschillende trainingszones handgel voorzien.

Kan er koffie en thee gedronken worden?
Op dit moment is de kantine gesloten.

Kan ik een drankje kopen voor tijdens het sporten?
Ja, dat kan. Onze medewerkers overhandigen jou het drankje op een veilige manier.

Kan in mijn bidon vullen?
Ja, dat kan zeker!

Kan ik terecht bij de fysio en is er voedings coaching?
Jazeker, op afspraak is dit mogelijk.
 
Ik ben nieuw en wil starten bij Jan Postema Fitness Studio kan dat?
Dat kan zeker! Neem contact met ons op om je 1e afspraak vast te leggen of een afspraak te maken voor een vrijblijvend intakegesprek. We leggen je dan uit hoe we op een veilige manier te werk gaan.
 
 
 
Privacy policy